„Egy Umberto Eco-stílusú intellektuális thriller, amely a műfaj mintaképe; tele feszültséggel, kidolgozott összeesküvésekkel és egzotikus helyszínekkel.”
„Binet második regénye egyszerre rejtély és titkok szatírája… Okos és meglepően akciódús kísérlet az absztrakt elmélet és a krimi egyesítésére.”
„Nem csekély örömet okoz a jeles alakok mulatságos, olykor szatirikus portréja… Mintha egy római politikus ütközött volna azzal a fajta nevelődési regénnyel, amelyet Kingsley Amis írt volna, ha az ő nemzedékhez tartozott volna. Látszólag […] egy burleszk, amely abban az időben játszódik, amikor az irodalomelmélet a csúcson volt; tudálékos, mulatságosan tiszteletlen, és így tovább...”
„Ravasz, gyakran mulatságos rejtély Umberto Eco A rózsa neve és Tom Stoppard Árkádiájának rajongói számára… A nyelvelmélet néhány kihívást jelentő kérdései mellett a regény tele van drámával – autós üldözések, csonkítások, öngyilkosság, durva szex és többszörös gyilkosságok… Sam Taylor ügyes fordítása politikai vitákat, szónoki párbajokat és még néhány szójátékot is tartalmaz, mint például a visszhang és Eco egymásba játszása…”
„[Binet] A nyelvhetedik funkciójával elmélyíti a metafikciós szövegszerveződést… Ez a modern regény él a nyelv mögött megbúvó nyelv potenciális erőforrásaival… Szatíra a 20. század értelmiségi és politikai köreiről.”