A CNN cikke szerint elkészült az első olyan kutatás, amely neurobiológiai bizonyítékokat ad az olvasás előnyeiről és a képernyő előtt töltött idő hátrányairól. A Reading & Literacy Discovery Center of Cincinnati’s Children’s Hospital vizsgálata során egy különleges képalkotási technikával nézték meg 47, három és öt év közötti egészséges gyerek agyának fehérállományát.
A következő képen egy olyan óvodás agya látszik, akinek a szülője vagy gondviselője rendszeresen olvas fel. A piros részek az agy nyelvhasználatért, illetve az írásért és olvasásért felelős területeinek fejlődését mutatják:
Ez pedig egy olyan gyerek agya, aki napi két órát tölt képernyő előtt. A kék részek rendezetlenséget mutatnak ugyanazokon a területeken:
A kognitív tesztek azt is bebizonyították, hogy azoknak a gyerekeknek, akik legalább naponta egy órát kütyükkel töltöttek, valóban gyengébb a nyelvi kifejezőképességük. Ahhoz tehát, hogy egy gyerek később jól tudjon teljesíteni az iskolában, nagyon fontos, hogy életének első öt évében tévézés és telefonozás helyett könyvekkel, mesékkel ismerkedjen.