A Scribd kutatásában több mint 2000 amerikait kérdeztek meg olvasási szokásaikról. A kutatásban többek között arra voltak kíváncsiak, az emberek okosabbnak érzik-e magukat az olvasástól, jobban érzik-e magukat tőle, vagy hogy milyen különbséget látnak az olvasással töltött idő és a social media csatornákon való szörfözés között.
A felmérés eredménye szerint egy átlagos amerikainak 4 óra 26 perc szabadideje van egy héten, 81%-uk mégis úgy érzi, nem tölt annyi időt olvasással, mint amennyit szeretne. Ehelyett inkább filmet vagy sorozatot néz (a megkérdezettek 86%-a legalább 15 percet naponta), házimunkát végez (84%), vagy a közösségi oldalakat böngészi (74%). 39%-uk válaszolta, hogy azért nem olvas, mert nincs rá elég ideje, 22%-uk pedig azért, mert például filmet nézni egyszerűbb, mint olvasni.
A kutatásban részt vevő emberek 52%-a olvas legalább 15 percet naponta, 22%-uk pedig legalább egy órát. A megkérdezettek 55%-a pedig nyugodtabbnak, kiegyensúlyozottabbnak, 33%-uk boldogabbnak, 32%-uk pedig okosabbnak érzi magát az olvasástól. A válaszadók nagy többsége abban is egyetértett, hogy azok az emberek, akik rendszeresen olvasnak, okosabbak azoknál, akik nem.
A közösségi médiával való összehasonlításból kiderült, hogy az emberek többsége (32%) inkább az olvasásra szavaz, ha arról van szó, mitől leszel okosabb, és csak 7%-uk szavazott a közösségi médiában való böngészésre. Sőt 35%-uk felesleges időpocsékolásnak tartja ez utóbbi tevékenységet, míg az olvasásról csak 5%-uk állította ezt.