A harmincas évei elején járó, most már jómódú Nelly „újra kitalálta magát”, olyasféle módon, mintha valami tanúvédelmi programban venne részt, nővérei – akik felfelé házasodtak, és nem akarták, hogy a húguk rossz hírbe keveredjen – szövetségesei voltak ebben. 1876-ban egy nála tizenkét évvel ifjabb férfihez, George Wharton Robinsonhoz ment feleségül. Merészen tizennégy évvel mondta fiatalabbnak magát (egy 1881-es összeíráson 42 helyett 28 éves) vagyis majdnem pontosan azt a tizenhárom évet vágta ki az életéből, amit Dickens közelében töltött.
A film keretét éppen ez az állapota adja: kisgyermekes anya, aki már saját jogán éli kiegyensúlyozott életét, mégis kísértik a múlt árnyai. Hogy ez így történt, arra William Benham lelkész a tanú, aki évekkel később egy másik Dickens-rajongónak mesélte a titkot, amit Mrs. Robinson rábízott: fiatal korában Dickens szeretője volt, de az emléknek még a gondolatától is irtózik. Nelly más alkalommal is el-elszólta magát, nehezen tudta magában teljesen eltemetni, hogy egy irodalmi félistennek az élete tizenhárom esztendőn keresztül körülötte forgott. ,
Nelly színésznőnek nem volt elég jó, mégis egész életében alakoskodni kényszerült. Mostanra pedig szerep lett belőle. Jó szerep, vagy legalábbis Felicity Jones alakításában egy okos, de kiszolgáltatott lány reszket egy nagyhatalmú, karizmatikus férfiért, egy jobb életért, ami még kiszolgáltatottabbá teszi őt. Ugyanígy fájdalmas méltóság hatja át a félredobott feleség alakját, meg az öregedő, kiégett férfiét, akinek hatalmában áll mindent megadni a szépségért és ifjúságért. A történet talán nem is csak Dickensről szól. Mégsem ásítunk.