Nita Prose cseppet sem megszokott debütáló krimiregénye megmutatja, hogy a másság nem rossz tulajdonság, valamint arra ösztönzi az olvasót, hogy vegye észre a körülötte lévő történéseket, embereket és mindazt, amit addig hétköznapinak vélt.
Molly Gray a saját világába zárkózó és a külvilágot nehezen megértő 25 éves nő, aki számára az emberi kapcsolatok és szocializálódás mindennapi kihívást jelentenek.
A világban való eligazodásban mindaddig nagymamája segítette, azonban váratlan halála kihívás elé állítja Mollyt: immáron egyedül kell boldogulnia az életben.
Úgy tűnik, Molly sikeresen veszi az elé gördülő akadályokat. Munkát talál egy előkelő hotelben, a Regency Grandban, ahol szobalányként dolgozik. Mindennapi teendői örömet okoznak neki, hiszen életét mindig is rendszerezetten és az etikettet követve élte. Azonban minden felborulni látszik, amikor az egyik hotelszobába belépve egy holttestre bukkan, és Molly furcsa jelleme miatt ő lesz a rendőrség első számú gyanúsítottja. Mégis hogyan fogja ennek az ellenkezőjét bebizonyítani, és kik fognak neki ebben segíteni? Kik a barátai és kik az ellenségei? Kiben bízhat, és vajon sikerül bizonyítania az ártatlanságát?
„Ez a regény arról szól, hogy mit jelent ugyanolyannak lenni, mint mindenki, és mégis teljesen másnak lenni” – Nita Prose
A regény szakít a konvencionális krimi műfajával – Agatha Christie stílusát idéző alkotás, a különbség azonban az, hogy a megfejtés nem a nyomokon vagy a logikán alapszik, hanem az emberi szíven.
Nita Pronovost, avagy írói nevén Nita Prose a Simon & Schuster alelnöke és szerkesztőségi igazgatója. A kanadai Torontóban élő írónő debütáló regénye eleinte csak egy szalvétára írt történetnek indult, amit saját kínos története inspirált, amikor visszaérve a szállodai szobájába a szobalányba ütközött, aki éppen a nadrágját hajtogatta.
Azóta alkotása bestsellerré vált nemcsak az USA-ban, de az Egyesült Királyságban is; hamarosan pedig a filmet is láthatjuk a mozik vásznán Florence Pugh, a Fehér éjszakák és a Kisasszonyok sztárjának főszereplésével, aki Prose-zal együtt a film producere is lesz.
A regény izgalma, rejtélyessége és humora lehetővé teszi, hogy a történet éppen olyan jól működjön a vásznon, mint a papíron. Minderre a Universal Pictures is felfigyelt, és már megjelenése előtt megvásárolta a könyv filmbeli jogait.
Az első szám első személyben íródott elbeszélésnek köszönhetően teljes betekintést kapunk Molly világába és gondolataiba, akinek alakja megtanít minket arra, hogy nem minden fekete-fehér, szembesít saját előítéletességünkkel, és bebizonyítja számunkra, hogy egy kis kedvesség bárminek a kezdete lehet.
„Az olvasó megérti Molly világnézetét, és azonosul azzal a vágyával, hogy elfogadják – ez adja A szobalány igazi érzelmi súlyát.” – The New York Times