Leírás a könyvről
Az általános pénzügyi válság miatti tőke- és hitelszűke, valamint a könyvek túlkínálata a könyves szakma számára elkerülhetetlenné teszi a gazdasági összefüggéseknek a korábbi gyakorlathoz képest lényegesen nagyobb mértékben történő figyelembevételét. Napjaink információs technológiája a kis- és mikrovállalkozások vezetőinek is asztalára teszi a kontrolling eszköztárát, amelyet sikerrel használhatnak vállalkozásuk hatékonyabb gazdálkodásának érdekében. Ehhez azonban alapvető gazdasági ismeretek is szükségesek.
A Kontrolling elemek a könyvkiadásban végigvezeti az olvasót - a könyvszakma elismert gazdasági szakemberének kalauzolásával - a könyvkiadás sajátos kalkulációs, számviteli, adózási, tervezési vonatkozásain. A visszaemlékezésekkel és példákkal illusztrált fejezetekben jól tükröződik a szerző szervezési és modellezési irányultsága, valamint gyakorlati tapasztalatai a könyvkiadás napjainkban ható gazdasági viszonyairól. Olvashatunk a kontrolling tevékenység lényegéről, a könyvár-kalkulációkról, a megfelelő számviteli eljárások kiválasztásáról, a könyvkiadók üzleti értékéről, a szakma adózási sajátosságairól, a tervezésről, a készletgazdálkodásról és elemzésről, a kiadóban születő döntések megalapozásáról. A könyvnek része egy reprezentatív elemzés magyarországi könyvkiadók gazdasági helyzetéről, melynek adatforrása a kiválasztott kiadók 2005-2007. évi nyilvános mérlegadatai.